2024 július 29
A hagyományosan kétévente esedékes disztribútortalálkozót a Covid-járvány miatt hat évvel a legutóbbi, barcelonai esemény után, 2024. május 12–15. között tartották meg Japánban, Osaka városában.
A mostani összejövetelen minden kontinensről több mint hatvan ország képviselői jelentek meg. Régiónkból Lengyelország, Csehország, Horvátország, Románia, Albánia mellett Magyarország volt jelen; a Holstein Genetika Kft. képviseletében hárman vettünk részt a konferencián. A WWS kibővült feladatköreinek köszönhetően most első alkalommal Dél-Amerika országai is meghívást kaptak az eseményre. A rendezvény helyszínéül a Grand Prince Hotel szolgált, amely kitűnő feltételeket biztosított a magas színvonalú lebonyolításhoz.
A rendezvény hivatalos megnyitása előtt Matt Hershey a WWS által ajánlott és általunk is forgalmazott Cow Manager tehénmonitoring rendszerről adott tájékoztatást. A konferencia Scott Ruby, a WWS nemzetközi igazgatója, valamint Kiichiro Nosawa, a házigazda NOSAWA-Japan cég köszöntőjével kezdődött, és Brian Albertoni összefoglalójával zárult. Méltán nagy érdeklődés kísérte David Thorbahn, a Select Sires – WWS elnök-vezérigazgatója előadását. A „Be the difference” mottó mentén a világban betöltött felelős szerepet hangsúlyozta, amennyiben a jövő emberisége számára marhahúst, valamint tejet és tejtermékeket kell növekvő mennyiségben, hatékonyan, nemzetközi minőségben előállítani. E nemes cél szolgálatában tevékenykedünk világszerte. Taglalta az ST Genetics céggel küszöbön álló egyesülés aspektusait. A nagy horderejű döntést optimistán, a jövő érdekében szükséges előremutató lépésként jellemezte. A számos előadó tolmácsolásában sok régi és új téma került még terítékre, amelyeket lehetetlen lenne itt mind ismertetni, azonban néhány aktuális területet érdemes kiemelni.
Ilyen az ágazatunkban is egyre inkább prioritást élvező fenntarthatósági szemlélet hangsúlyozása, az apaállatok spermatermelésének minőségi és mennyiségi javítását célzó további lehetőségek kutatása, a genetikai szarvatlanság biztosítása valamennyi hasznosítási irányban, vagy a Beef on Dairy program tapasztalatai a tejtermelő gazdaság hatékonyságának fokozására. A genomika és a digitális fejlesztések nagy hangsúlyt kapnak a stratégiai munkában.
Bemutatkozott a házigazda japán családi vállalkozás is. Magyar szemmel nézve igen szokatlan vállalati megfontolásokról is hallottunk a cég 155 éves történetében. Csupán egy meglepő vállalati mozzanat: a stratégiai terv 50 évre készül! Házigazdáink meghívtak mindenkit a 2025. évi osakai világkiállításra.
Az intenzív három nap során az előadóktól és a más országbeli forgalmazókkal folytatott beszélgetésekből sok hasznos információ birtokába kerültünk, amelyeket napi tevékenységünkben igyekszünk hasznosítani.